Comunicat en suport a la plataforma Cerdanyola Decideix

Des de Compromís per Cerdanyola volem expressar la nostra satisfacció per la bona marxa de la plataforma Cerdanyola Decideix, constituïda amb l'objectiu de realitzar una consulta popular per l'autodeterminació de Catalunya.

Considerem que el moviment sorgit a partir del 13 de setembre, data en què es va realitzar la consulta a Arenys de Munt (el Maresme), demostra la capacitat d'auto-organització i de mobilització del poble català. Aquest moviment recull propostes que suposen un pas endavant en la democràcia al nostre país; plataformes autònomes organitzades a nivell municipal i coordinades a nivell nacional, concessió del dret a votar a tots els empadronats sense importar-ne la procedència, organització popular i oberta a tots els veïns i veïnes.

En resum, Cerdanyola Decideix aposta per un projecte col·lectiu en què el protagonisme sigui, de manera efectiva i visible, per al poble. L'important, més enllà del contingut de la papereta, és participar i anar a votar el dia 20 de juny, perquè marca pautes per a una democràcia més plena, més popular, més participativa. Organitzacions com Cerdanyola Decideix ens demostren que és possible.

Des de Compromís per Cerdanyola manifestem el nostre suport a Cerdanyola Decideix, per l'absoluta legitimitat del dret a l'autodeterminació del poble català i per la defensa de la democràcia i la participació, els quals considerem motors fonamentals de canvi cap a una societat més lliure i justa.