Mobilitat i Infraestraestructures

Compromís creu que el Pla de Mobilitat no és útil perquè no té contingut


Compromís per Cerdanyola presentarà al·legacions al Pla de Mobilitat Urbana de Cerdanyola aprovat de forma inicial al passat Ple de l'Ajuntament. La formació considera que el document no és el que necessita Cerdanyola perquè està mancat de contingut i no contempla autèntiques polítiques de promoció del transport públic i l'ús de la bicicleta, entre d'altres aspectes.

VII Bicicletada pel Vallès


El proper diumenge 29 de juny tindrà lloc la VII Bicicletada organitzada per les Candidatures Alternatives del Vallès (CAV) en defensa dels camins, les vies verdes i els carrils bici.

Més de 300 ciclistes a la VI Bicicletada pel Vallès organitzada per les CAV


Aquest diumenge 30 de juny ha tingut lloc la VI Bicicletada pel Vallès, organitzada per les Candidatures Alternatives del Vallès, per tal de reivindicar els camins, les vies verdes i els carrils bici a la nostre comarca.

VI Bicicletada popular i reivindicativa pel Vallès


En defensa dels camins, les vies verdes i els carrils bici. Diumenge 30 de juny.

Moció per a la desprogramació i desqualificació urbanística definitiva del Túnel d'Horta viari i per a la desprogramació de la reserva ferroviària entre Barcelona i el Vallès a través del Parc Natural de Collserola


Moció dels grups municipals de Compromís per Cerdanyola i d'Esquerra Republicana de Catalunya, a proposta de les entitats ambientalistes ADENC i Via Verda, per a la desprogramació i desqualificació urbanística definitiva del Túnel d'Horta viari i per a la desprogramació de la reserva ferroviària entre Barcelona i el Vallès a través del Parc Natural de Collserola, en favor de l'opció del túnel ferroviari Glòries-Meridiana pel Coll de Montcada pel nou accés al Vallès passant soterrat pel nucli urbà de Cerdanyola del Vallès.

Moció per a la sol·licitud de desprogramació de la variant urbana del Vial de Cornisa, coneguda com a "Ronda Sud", al terme municipal de Cerdanyola


La moció, presentada pel Grup Municipal del Compromís per Cerdanyola al ple de febrer del 2013, va ser aprovada per unanimitat.

Èxit de participació a la bicicletada pel Vallès


Organitzada per les Candidatures Alternatives del Vallès, l'acte reivindica l'ús de la bicicleta i la creació de carrils bici, vies verdes i la conservació dels camins entre pobles. Més de 300 persones segueixen el recorregut fins a Rubí.

[15-07] 5a Bicicletada de les CAV, en defensa dels camins, les vies verdes i els carrils bici


Us animem a participar a la 5a bicicletada pel Vallès organtizada per les Candidatures Alternatives del Vallès (CAV) i que cada any es fa en defensa de les vies verdes i els carrils i camins per bici. Aquest any les biciciletada serà el proper diumenge 15 de juliol i finalitzarà a Rubí.

Des de Cerdanyola sortirem a les 10.30 des de la Plaça de l'Abat Oliba.

Sobre la necessitat del túnel d'Horta


Darrerament l’associació d’arquitectes i un grup d’enginyers de Cerdanyola han opinat sobre la necessitat de construir el Túnel d’Horta viari i de ferrocarril, fent una proposta basada en el que anomenen “Centralitat” de Cerdanyola. Aquest terme pertany ja a un passat grandiloqüent on el desenvolupament urbanístic de la Plana del Castell, amb la destrucció del corredor de la Via Verda, feia de Centre de tota una política basada en el creixement del “totxo”. La situació econòmica, i els abocadors, han posat les coses al seu lloc.

Èxit de la IV Bicicletada de les CAV


Cerdanyola acollia el passat diumenge la IV Bicicletada pel Vallès, en defensa dels camins, les vies verdes i els carrils bici. Uns 500 cicletes provinents de Castellar, Sabadell, Barberà, Ripollet, Badia, Rubí i Cerdanyola van recòrrer els carrers de la ciutat en una ruta que va finalitzar al Parc de la Riera, a Canaletes, on les participants van poder gaudir d'un refrigeri. La jornada va finalitzar amb la lectura d''un manifest en defensa d'un altre model de mobilitat més sostenible.

 

IV bicicletada pel Vallès


El proper diumenge 10 de juliol tindrà lloc la IV Bicicletada en defensa dels camins, les vies verdes i els carrils bici. Aquesta jornada reivindicativa i lúdica organitzada per les Candidatures Alternatives del Vallès (CAV) enguany finalitzarà a Cerdanyola.

El punt de trobada local és a la plaça Abat Oliba a les 11:00h, on ens trobarem amb els i les ciclistes que vindran d'altres localitats del Vallès (Badia, Barberà, Castellar, Ripollet, Rubí i Sabadell). Conjuntament farem un recorregut pel nucli urbà de la ciutat fins arribar al Parc de la Riera (Canaletes).

La Generalitat confirma que Puigfel vol fer un abocador


El govern diu que les obres no tenen permisos i està estudiant si hi ha algun incompliment.

El que molts es pensaven, s'ha confirmat. L'empresa Puigfel vol fer un abocador per a residus d'ecoparc a l'argilera Almar de Cerdanyola.

Una ciutat integradora, ecològica i al servei de les persones


[Compromís per Cerdanyola | Revista Comerç i Ciutat d'abril del 2011]

A Cerdanyola necessitem definir de forma participativa quin model de ciutat volem, un model social i ecològic, que pensi en l'encaix de Collserola i la UAB, que doni solució al greu problema dels abocadors tòxics i que integri els diferents barris.

Prou d'enganys: necessitem l'hospital, no un hotel


El passat dijous 27 de gener els plens dels ajuntaments de Cerdanyola, Ripollet i Montcada aprovaven la modificació puntual del PGM per ampliar el règim d’usos del sostre comercial del sector Redosa-Vallençana, amb l'objectiu de facilitar la implantació d’un hotel pròxim al nou hospital. Davant d'aquest fet, el Compromís per Cerdanyola volem fer pública la nostra postura al respecte.

Participació i consens social per una nova Cerdanyola


[Compromís per Cerdanyola | Revista Comerç i Ciutat de gener del 2011]

El disseny i desenvolupament de noves infraestructures ha de ser fruit necessàriament d'un consens social sorgit de processos transparents de participació activa de la ciutadania en el debat i la presa de decisions. Necessitem un pla global per a la ciutat, que ens permeti saber cap a on anem, que aposti per la millora del transport públic i plantegi mesures per pacificar el trànsit intern i compatibilitzar l'ús dels carrers (zones 30, carrils bici, camins...).

Contingut sindicat